034-59299
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته تماس با ما

موبایل مارکتینگ
چگونه کار می کند؟

موبایل مارکتینگ شامل تبلیغاتی است که بر روی تلفن های هوشمند، تبلت ها یا سایر دستگاه های همراه نمایش داده می شوند. فرمت، سفارشی سازی و سبک تبلیغات موبایل مارکتینگ می تواند بر اساس پلت فرم های شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل متفاوت باشد.

چرا کسب و کار شما به یک استراتژی موبایل مارکتینگ احتیاج دارد؟

کسب و کار شما به همان اندازه که به کامپیوتر و اینترنت پر سرعت احتیاج دارد به یک استراتژی موبایل مارکتینگ نیز احتیاج دارد. با راه رفتن در سطح شهر جمعیت زیادی را مشاهده می کنید که غرق در صفحات تلفن هوشمند خود هستند. بر طبق گزارش های اخیر، ۴۰ درصد کاربران برای استفاده از اینترنت، دستگاه تلفن همراه خود را انتخاب می کنند، پس فرضیه ” افزایش موبایل تنها به عنوان یک دستگاه تک وجهی” رد می شود.

mobilemarketing
برخی از آمارهای جالب موبایل مارکتینگ (بازاریابی موبایل) به شرح زیر می باشد:

  • ۸۰ درصد زمان استفاده از دستگاه موبایل صرف استفاده از اپلیکیشن ها می شود که در این میان اپلیکیشن های بازی بیشترین درصد زمان استفاده را دارند.
  • ۷۰ درصد مردم صفحات وب را در تبلت ها و تلفن های هوشمند خود باز می کنند
  • نرخ تبدیل خرده فروشان در تبلت ها ۲ درصد، در تلفن های هوشمند تا ۷ درصد افزایش می یابد، اما نرخ های تبدیل کامپیوترهای شخصی سنتی همچنان در بالاترین سطح خود یعنی ۳/۳ درصد می باشد.


موبایل هر روز نقش پر رنگ تری پیدا می کند و اگر پیش بینی ها درست باشند، به زودی استفاده از دسکتاپ را تحت الشعاع قرار می دهد. اگر شما تاکنون استراتژی بازاریابی موبایلی تدارک ندیده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که این کار را شروع کنید.

Icon box
طراحی اپلیکشن

اگر شرکتی هستید که محصولات بیشمار و خدمات به روز و آنلاینی ارائه می دهد بهتر است از اپلیکشن استفاده کنید و گرنه استفاده بدون دلیل از اپلیکشن تنها یک انتخاب کور می باشد که جز هزینه برای شما چیزی نخواهد داشت، پس بیهوده سراغ گزینه اپلیکشن در موبایل مارکتینگ نروید!

Icon box
تبلیغات پیام کوتاه

یکی از روشهای دیرینه موبایل مارکتینگ استفاده از ارسال اس ام اس است، امروزه با توجه به حضور پر رنگ ولی افتضاح شبکه های همراه چون ایرانسل و همراه اول واقعا این روش مثل قبل جواب نمی دهد، از این روش تنها می توان برای تبریک و تسلیت گفتن ها، پیام های ثبت نام و یا تراکنش های مالی استفاده کرد، فکر استفاده از اس ام اس برای تبلیغات موبایل مارکتینگ را از سر بیرون کنید. که نه تنها نتیجه نمی دهد که بعضا دیده شده نتیجه عکس می دهد.

Icon box
شبکه های اجتماعی موبایلی

از شبکه‌های اجتماعی مخصوص تلفن همراه استفاده کنید با توجه به استقبال زیادی که امسال از شبکه‌های اجتماعی مخصوص تلفن همراه صورت گرفته‌است، حضور فروشندگان در این شبکه‌ها مانند اینستاگرام، اسنپ چت، پریسکوپ و … نه تنها یک اختیار بلکه یک ضرورت محسوب می‌شود. البته باید به این مساله دقت کنید که همراه با اوج و فرود داشتن شبکه‌های اجتماعی متفاوت، حتما با حضور در پلت فرم‌های مختلف، مشتریان خود را حفظ کنید.

Icon box
تبلیغات بنری در اپلیکیشن

امروزه با توجه به گسترش تبلیغات بنری در اپلیکشن های ایرانی و خارجی قرار دادن بنر تبلیغات در اپ گزینه بدی نیست اما به این شرط که بدانید در کدام اپلیکشن در حال تبلیغات هستید. دانستن این نکته که افراد تقریبا روزی کمتر از ربع ساعت در اپلیکشن های کاربردی هستند و بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند، شما را در تصمیم گیری یاری خواهد داد.

استراتژی های موبایل مارکتینگ

استراتژی های مویابل مارکتینگ متنوعی وجود دارند. مدلی که به بهترین شکل برای کسب و کار شما کار کند به صنعت، مخاطبان نهایی و بودجه شما بستگی دارد.

بازاریابی مبتنی بر اپلیکیشن

این نوع از تبلیغات موبایل شامل اپلیکیشن های موبایل می باشد. در حالی که ۸۰ درصد زمان استفاده از موبایل صرف اپلیکیشن ها می شود، لازم نیست خودتان اپلیکیشنی ایجاد کرده و از آن بهره ببرید. خدماتی مانند Google AdMob به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا تبلیغات موبایلی ایجاد کنند که در اپلیکیشن های موبایل سوم شخص نمایش داده می شوند.

موبایل مارکتینگ در بازی ها

این روش به تبلیغات موبایلی اشاره می کند که در بازی های موبایل نمایش داده می شوند. تبلیغات در بازی می تواند به عنوان پاپ آپ های بنر، تبلیغات تصویری تمام صفحه یا حتی تبلیغات ویدئویی که بین صفحات بارگذاری نمایش داده می شوند، باشند.

بازاریابی مبتنی بر موقعیت

تبلیغات موبایل مبتنی بر موقعیت، تبلیغاتی هستند که بر اساس موقعیت مکانی کاربر نسبت به یک حیطه یا کسب و کار خاص نمایش داده می شوند. به عنوان مثال، برخی از آگهی دهندگان تنها می خواهند کاربرانی که در شعاع ۱ کیلومتری کسب و کار آنها می باشند، تبلیغات موبایل آنها را مشاهده نمایند.

تبلیغات جستجوی موبایل

این نوع شامل تبلیغات جستجوی گوگل ساخته شده برای موبایل می باشد، اغلب دارای افزونه های بیشتری مانند کلیک برای تماس یا نقشه ها می باشد.

سامانه پیام کوتاه

بازاریابی پیام کوتاه شامل به دست آوردن شماره تلفن و ارسال متن مورد نظر به آنها می باشد. البته این مورد به نوعی منسوخ شده است.

کدهای QR

کدهای QR توسط کاربران اسکن می شوند، سپس به صفحه وب خاصی که کد QR به آن ضمیمه شده است می روند. کدهای QR اغلب همراه با موبایل گیمیفیکیشن می باشند و عنصری از رمز و راز برای آنها دارند، زیرا کاربرانی که آنها را اسکن می کنند، همیشه دقیقاً نمی دانند که با چه موانعی مواجه می باشند.

آیا میدانید!!! بی واسطه ترین نوع ارتباط با مخاطبین و مشتریان از طریق گوشی موبایل آنها اتفاق می افتد.

  • موبایل مارکتینگ همانند سایر برنامه های تبلیغاتی می کوشد افراد مختلف را  برای خرید بیشتر کالا و دریافت بیشتر خدمات شرکت ترغیب کند این ترغیب کردن در برنامه موبایل مارکتینگ روش های مختلفی دارد.
  • در موبایل مارکتینگ همانند هر برنامه بازاریابی دیگری باید یک استراتژی قوی در خصوص افراد و جامعه مورد هدف داشت. در غیر اینصورت با شکست مواجه می شوید. برای اینکه بازاریابی موبایلی شما جواب بدهد باید ملزوماتی در درون ساختار فضای اینترنتی شرکت رخ بدهد، اول آنکه سایت شرکت حتما باید به نحو احسن ریسپانسیو باشد، مسئله دو این است که حضور شرکت در شبکه های مختلف موبایلی به طور محسوسی قابل توجه باشد و همواره با مخاطبان در تعامل باشد و مسئله سوم این است که سعی کنید در سایر برنامه های تبلیغاتی به حضور خود در همه موبایل افراد اشاره کنید. این اشاره باید علاوه بر آنکه کاملا مشخص باشد نشان از این بدهد که ارتباط پویا و همیشگی با مشتریان تان برای شرکت شما یک اصل بسیار مهم و فراموش نشدنی است و بر روی آن تاکید دارید.

    مدیر گرامی آیا میدانید موبایل مارکتینگ اگر به صورت هوشمندانه طرح ریزی و اجرا شود قطعا مزایای عمده ای خواهد داشت! چرا که دایره مخاطبانتان بسیار گسترده است.

     SOCIAALFASFA